Portréfotózás

10+1 dolog amire figyelj, ha portréfotózást szervezel a cégednél

A hiteles céges megjelenéshez elengedhetetlen a jó portréfotó. Akár cégek közötti kapcsolatról, akár PR-ről, vagy (a cég által támogatott) személyes márkaépítésről van szó, a fotó lényeges része a kialakítandó benyomásnak. A jó eredményhez azonban érdemes odafigyelni pár olyan részletre, ami nem biztos, hogy neked rögtön magától értetődő. Ilyenekből szedtünk össze tízet.

1. Döntsd el mi a funkciója – ez hosszú távon nagyon fontos!

Másképp kell kialakítani a folyamatot, ha egy PR eseményre kell fotó és máshogy, ha a céges belépőkártyára kell a fotó mindenkiről. Utóbbinál például nem szükséges minden képhez profi fotós, de úgy kell a folyamatot kialakítani, hogy helyben azonnal készülhessen mindenkiről jó minőségű kép – ehhez viszont nem árt felkérni egy fotóst, aki segít kialakítani a megfelelő körülményeket, mint a háttér, világítás, eszközök, és betanítani a kollégát, akinek ez a dolga lesz. Így biztosítható, hogy egységes stílusúak legyenek a kártyákra kerülő képek.

2. Ismételhető legyen, mert fontos a konzisztens stílus

Kollégák a legjobb munkahelyen is cserélődnek, érdemes olyan fotós partnert választani, akivel kialakítjátok a legjobb stílust és azt bármikor tudja reprodukálni, a fényektől, a háttéren át a portréalany instruálásáig, valamint a retusálási stílus megtartásáig.

3. Döntsd el kikről kell

Csak a menedzsment, vagy a középvezetőkről, csapatvezetőkről is? Ez is hosszútávú döntés, de akár az érintettek/kimaradottak hangulatát is befolyásolhatja. Tiszta kommunikációval előre tisztázd házon belül, hogy ne legyen gond!

4. Többféle kép készüljön

Nem hátrány, ha egy PR cikkhez egy kicsit más képet is tudtok választani, akár mosolygósabbat, vagy más irányból nézőt. De a stílusa természetesen ezen belül is legyen konzisztens.

5. Szervezd meg jól – tömbösítve és pontosan

A stúdióbérlet költsége miatt érdemes egyszerre minél több embert fotózni. A megtervezett képek mennyiségétől és stílusától függően 20-30 perces érkezésekkel lehet számolni. Ezt házon belül is ki kell osztani, pontosan és határozottan leszervezni – ha egyvalaki késik, mindenkinek kárt okoz. Igaz ez a házon/munkahelyen belül szervezett fotózásokra is, szervezettséggel jelentős időt megtakaríthatsz.

6. Ha tud, legyen ott egy céges asszisztens

Főleg a menedzsment-fotózásnál fontos: jó, ha név szerint ismerjük az alanyokat. Itt az is jó, ha a régi képeket megkapja a fotós stáb, ami segít nekik eligazodni, de akár egy asszisztens a cégtől, aki segít.

7. Beszéljétek meg a fotóssal az extra kívánságokat előre

Minden képen kell hely a céglogónak a sarokba? Egységes céges ruhatárat használtok? Az a legjobb, ha a stáb minden ilyet előre tud, ezért érdemes a fotózás előtt legalább egy héttel egy részletes kick-off meetinget tartani az eseményről.

8. Feelgood képek?

Kültéri fotók, beállított, de lazább szituációk, vagy akár eseményfotók – hasznos, ha ugyanazt a csapatot tudjátok alkalmazni, így a képek alapstílusa hasonló lesz.

9. Tisztázzátok a határidőt

A portréfotók utómunkával készülnek, az utómunka idő. Ha van olyan illető, akiről fontos, hogy egy-két napon belül kész legyen a kép valamilyen okból, azt tisztázzátok előre, így nem kell az egész csomagot megvárni.

10. Retusálás és utómunka – van lehetőség a változtatásra

Sok esetben a retusőr asztalánál dől el a kép hangulata, színvilága, és az is, mennyire természetesen vagy magazinszerűen dolgozza ki az adott képeket. Fontos, hogy őszintén kommunikáljátok ha van valamilyen elvárásotok, azonban azt is, ha imádjátok, vagy éppen gyűlölitek az egyes anyajegyeiteket és tartsuk meg, vagy távolítsuk el.*

*A mi részünkről előnyben részesítjük a természetességet és annak kiemelését, így a bőrelváltozások retusálásakor is egy kéthetes szabályt tartunk (ami két héttel ezelőtt nem volt ott, vagy két hét múlva nem lesz ott, csak azt távolítjuk el, minden más része annak ami széppé teszi az arcot, és az ember sajátjává) Természetesen kérésre ez felülírható, a lényeg az őszinte, nyílt kommunikáció, hiszen a fotós és az alanyai is a lehető legjobb arcukat szeretnék megmutatni.

+1  Smink és frizura

Ez szintén olyan kérdés, amit a szervezéskor, a cégen belül lehet jól felmérni, de a jótanácsunk, hogy öt női portré felett már mindenképpen érdemes kérni, hogy legyen a helyszínen sminkes. A fodrász is hasonlóan számolható – itt természetesen nem arra kell, hogy komplett hajvágás készüljön (jó, ha mindenki a saját fodrászát meg tudja látogatni a fotózási napot megelőzően – és ezért is érdemes jó előre leszervezni és kommunikálni az időpotot), viszont beállítani a frizurát, mindenképpen érdemes. Nagyban növeli az elégedettségi szintet, ha mindenkinek úgy áll a fotón a haja, ahogy azt szeretné (és ez a férfiakra is vonatkozik).

Tetszett? Oszd meg másokkal is!

Megosztás itt: linkedin
LinkedIn
Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter

    Leave Your Comment Here

    IDEAS ENGINEERED

    1111 Budapest, Budafoki út 14.
    hello@conceptz.hu

    CONCEPTZ
    ©2020 conceptz.hu