Így készül egy Employer Branding kisfilm – lépésről lépésre (példa videóval)

Ha szeretnél bekukkantani a kulisszák mögé, hogy mi a menete egy munkáltatói márkát építő kisfilm elkészültének, jó helyen jársz. Mivel marketingszakemberként állunk a videók készítéséhez, kicsit más metódussal készül, mint azt máshol megszokhattad. Mi abból indulunk ki, hogy mit akarunk elérni a videóval, és hova, hogyan illeszkedik majd be a HR folyamatodba. Mi a cél? A cél az, hogy lojális, …

View Post
Esettanulmány-videó készítése

Esettanulmány-videó készítése – 10 dolog, amit tudnod kell megrendelőként

Egy jól elkészített esettanulmány-videó a marketinged egyik legjobb fegyvere lehet, hiszen leendő vevőid nem csak egy leszállított terméket vagy megoldást ismernek meg részleteiben, de egy már korábban nálad vásárolt vevő személyes véleményét látják és hallják arról. Tájékoztat, de azt a leghitelesebb, legmeggyőzőbb módon. Tegyük fel, hogy elgondolkoztál már eme szuperfegyver használatán. Hadd segítsek néhány fontos részletet tisztázni, így képben leszel, …

View Post
havidíjas videócsomag

Videókkal akarod felpörgetni a céges social média aktivitásodat? Erre a 10 dologra figyelj!

Ha már céged jelen van az online felületeken és a social médiában, és még nem használsz videókat, de már fontolgatod, akkor ez a poszt Neked szól. Segítünk felkészülni arra, hogy hogyan léphetsz szintet a célpiacodnak szánt kommunikációban úgy, hogy ez profi, hatékony és fenntartható legyen. 1. Figyelj az üzenetre! A videó ugyan a mutatók szerint nagyobb hatékonysággal működő posztokat eredményez, …

View Post
Portréfotózás

10+1 dolog amire figyelj, ha portréfotózást szervezel a cégednél

A hiteles céges megjelenéshez elengedhetetlen a jó portréfotó. Akár cégek közötti kapcsolatról, akár PR-ről, vagy (a cég által támogatott) személyes márkaépítésről van szó, a fotó lényeges része a kialakítandó benyomásnak. A jó eredményhez azonban érdemes odafigyelni pár olyan részletre, ami nem biztos, hogy neked rögtön magától értetődő. Ilyenekből szedtünk össze tízet. 1. Döntsd el mi a funkciója – ez hosszú …

View Post

Branding a gyakorlatban – szerelem, csábítás és egy Fibonacci-spirál

Sok kérdést kapunk a márkaépítésről, ezért úgy döntöttem, hogy egy hosszabb posztot szentelek a témának, és megmutatom azt a vizuális segédletet is, amivel mi dolgozunk.  Ez egy speciális Fibonacci-spirál, ami nagyon hatékonyan segít vizuálisan is elmagyarázni a folyamatot a kevésbé jártas ügyfeleknek. A megértés ugyanis itt nagyon fontos, és éppen ezért a cikkben lesz még néhány szokatlan analógia, ami segít …

View Post
Innovációs valóságshow

Valóságshow egy IT cégnél, avagy mit tanulhat egy multis marketinges a trash reality-k világából

Egy jó marketingesnek nyitva kell tartania a szemét. Ez közhely persze, de sokszor tényleg fontos, hogy olyan rejtett összefüggéseket lássunk meg és szokatlan asszociációkat hozzunk létre, amelyek segíthetnek egy probléma megoldásában. Még ha elsőre nem is teljesen triviális, hogy hogyan. Egy ilyen eset például az a kiemelt innovációs ötletverseny, és az arra épülő inkubációs program, amit a jól ismert trash …

View Post
Start with why

Ha van egy céged, legyen egy Miérted!

Simon Sinek Kezdd a miérttel könyvét egykori főnököm, Dózsa Imre adta a kezembe, mint a marketing-kommunikációs szakma egyik alapját. A könyvben leírtakat jól összefoglalja ez a TED előadás, ha nem ismerted korábban, szívből ajánlom, mert 17 percben elmondja azt, hogyan lesz sokkal hatékonyabb a kommunikációd (is), ha mint egyén vagy cég tisztában vagy a legbelsőbb motivációiddal. Kell hozzá egy kis …

View Post

Ezt tanulhatod cégvezetőként a Holdraszállásból

Houston baj van c. könyv tanulságai vállalkozónak és cégvezetőnek   Itt a Conceptznél azon dolgozunk, hogy partnereink még sikeresebbek legyenek. Mivel mi is képezzük magunkat, olykor szembe jön egy-egy nem marketinges téma, ami más területen segítheti ugyanezt, akár szemléletformálásról, akár cégvezetésiről van szó. Ezek tanulságait is megosztjuk itt a blogon – ez is egy ilyen poszt.   Olvasni jó, szakkönyveket …

View Post

NNG Demo Day – Tesz-vesz plakát

2013. őszén az NNG-nél a Marketing-kommunikációs csapat tagjaként dolgoztam, amikor a cégben felmerült, hogy tartsunk egy Demo Day-t, ahol a különböző csapatok megmutathatják, hogy milyen fejlesztéseken és különleges megoldásokon dolgoznak. Meglepőnek tűnhet, de egy többszáz fős IT cégnél, ahol egy összetett szoftver fejlesztésén, számtalan platformra, területre készített változatán dolgoztak, az adott csapatok olyan mélységben (vagy magasságban) jártak, ami a többieknek …

View Post

A Maslow-piramis, az employer branding és az autóskártya

Az elmúlt évtizedben sok olyan projektünk volt, ami egyértelműen az employer branding kategóriába sorolható, mégis távol esik attól a fősodortól, amit sokan ma employer brandingnek neveznek, pedig annak egy alkategóriájáról van szó. Ezek azok a munkavállalók felé történő aktivitások, nekik szánt kisebb-nagyobb ajándékok, az ő környezetüket fejlesztő projektek voltak, amiknek nem volt közvetlen célja, hogy külvilág felé mutassanak bármit a …

View Post